۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۹۷۷۰۱
آیت الله نوری همدانی:

حوزه برای تمرکز زدایی از قم چاره اندیشی کند | نیروهای انقلابی متحد باشند

حوزه برای تمرکز زدایی از قم چاره اندیشی کند | نیروهای انقلابی متحد باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خالی شدن شهرها از علمای بزرگ تأکید کرد که حوزه باید برای این موضوع و تمرکززدایی از قم چاره اندیشی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این که روحانیت و علما دارای مسؤولیت های مهمی هستند، گفت: بنا بر فرموده روایات علمای شیعه مرزبانان عقیده جامعه در برابر نفوذ شیاطین هستند.

وی افزود: انسان نباید از مسؤولیت های خود شانه خالی کند بلکه باید در میدان حاضر بوده و به وظایف خود عمل کند، امروز مساجد فراوانی وجود دارد که از امام جماعت محروم هستند، نباید مساجد از حضور روحانیت خالی باشد، مساجد باید در 3 نوبت اقامه نماز کنند و ائمه جماعات باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با تأکید بر این که در کنار مردم بودن و با تواضع برخورد کردن روحانیت بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: باید برای مساجد امام جماعت معین شود که آگاه به زمان بوده و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شهرهای کشوراز وجود فقهای بزرگ خالی شده است، حوزه باید برای خالی شدن شهرها از روحانیت و فقهای بزرگی چاره اندیشی کند، حوزه های علمیه باید برای تربیت طلاب فقیه و آگاه به زمان سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قبل از انقلاب دشمنان اسلام را به حاشیه رانده بودند، ابراز داشت: حضرت امام با انقلاب، اسلام ناب را به صحنه زندگی مردم آوردند و بساط استکبار و استعمار را برچیدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: باید در برابر دشمنان و بدخواهان داخلی مقاوم باشیم، برخی مسؤولان به صورتی که لازم است که به میدان نمی آیند و وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند، این در حالی ست که باید با تبعیت از فرمایشات رهبری تمام توان خود را برای خدمت به مردم و انقلاب به کار گیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی باید با دلسوزی به میدان آمده و به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنند و فعالیت های تأثیرگذار انجام دهند، در ایران اسلامی ولی فقیه در رأس است و همه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کامل کنند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با کمال تدبیر کشور را مدیریت می کنند و اجازه سوء استفاده و نفوذ دشمنان را نمی دهند، باید قدرت و عزت خود را در برابر دشمن حفظ کنیم و با اتحاد مشتی محکم بر دهان دشمنان یاوه گو بکوبیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رسالت سنگین ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه باید بیدار، آگاه و هوشیار باشند و نسبت به ارتباط نزدیک تر با مردم اهتمام کنند.

وی با تأکید بر هجرت طلاب از قم به شهرستان ها و پاسخگویی به نیازهای جامعه افزود: طلاب نباید در قم متمرکز باشند بلکه با حضور در شهرستان ها باید رسالت طلبگی خود را ایفا کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات